Han dansade en sommar…

Har du sett filmen Underbara älskade? Inte jag heller. Däremot har jag sett trailern 700 gånger. De 699 gångerna efter den första skedde mot min vilja. Trailern rullade på TV när den gick på bio och den rullar nu när den kommit på DVD. Den rullar många gånger mer än vad som är hälsosamt.
Trailern visar Michael Nyqvist, berusas, med uppknäppt skjorta och slutna ögon, dansandes i skärgården med ett höjt vinglas. Trailern visar BARA Michael Nyqvist, berusas, med uppknäppt skjorta och slutna ögon, dansandes i skärgården med ett höjt vinglas.
Bilden av Michael Nyqvist med uppknäppt skjorta och slutna ögon blir man aldrig av med. Den etsar sig fast i minnet och i psyket.
Jag trodde de ville göra reklam för filmen. Det brukar vara därför man gör en trailer, inte för att avskräcka och framkalla hat! Michael Nyqvist med uppknäppt skjorta dansandes i slowmotion 700 gånger är inte reklam. Det är anti-reklam.
Det får mig att aldrig, aldrig vilja se filmen. Jag förstår inte vad man vill säga… och hur ska man som mottagare tänka. ”Åhh.. Sådär dyngfull brukar jag också bli på sommaren. Det är gött. Den filmen måste jag se!” Jag kanske överskattar svenska folket, men jag tror inte den publiken är speciellt stor.
Hursomhelst är det imponerande att man tjata ut en scen på det här sättet… Michael Nyqvist skärgårdsdans måste vara det nya svenska rekordet. Jag är faktiskt imponerad.


”Underbara läskiga…”

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.