Ångestspelpodden 70 – om AI

Upptäck möjligheterna med generativ AI – Fördelar och utmaningar i en ny era!

Välkommen till Ångestspelpodden, där vi denna gång dyker ner i den spännande världen av generativ AI! Här diskuterar vi hur tekniken bakom textgeneratorer, bildskapare och andra AI-verktyg förändrar sättet vi arbetar, skapar och kommunicerar.

I detta avsnitt diskuterar vi generativ AI:s potential – från att automatisera vardagsuppgifter och skapa nya kreativa möjligheter till att lösa stora samhällsutmaningar. Samtidigt går vi på djupet med de komplexa frågorna kring etik, integritet och hur tekniken påverkar arbetsmarknaden och våra liv.

Vi bjuder in experter, forskare och praktiker för att dela insikter och erfarenheter, samtidigt som vi bryter ner de senaste nyheterna och trenderna. Oavsett om du är teknikentusiast, beslutsfattare eller bara nyfiken på framtiden är det här podden för dig.

Lyssna med oss när vi utforskar både fördelarna och utmaningarna med generativ AI – tekniken som formar morgondagen.

(Denna text är författad tillsammans med Ångestspelspoddens nya spelkompis ChatGPT. Den är åtminstone delvis förenlig med det faktiska innehållet i podden.)

Bild skapad med Generativ bildgenerering i Photoshop 2025.
Ljudspelare

Medverkande: Daniel Lenneér och Jimmy Bäckström
Speltid: 33 minuter

Ångestspelpodden (”ÅSP”) är din pizza i technodromen – den roliga retropodden om gamla TV-spel, serietidningar, nördkultur och annat bös.

ÅSP70 är inspelad i februari i House of Backstrom Studio, Ronneby. Daniel har redigerat.

ÅSP publiceras även på Videospelsklubben.se och i kanaler som därmed följer. Nu är webbsidan visst död, men det går nog bra ändå. Tack till Gazi, vår egen digitala assistent!

”Skivomslag” till låten nedan, genrerad med Suno.

Lyssna på Ångestspelpoddenlåten ”Vårt frirum” här! (Skapad med Suno)

Ljudspelare

Ångestspelpoddenlåten ”Vårt frirum” – Lyrics

[Verse]
Daniel och Jimmy sitter där
Retro TV-spel i vårt revir
Serietidningar spridda överallt
80-talsfilm på ständig repris

[Verse 2]
Game over men vi fortsätter
Laddar om för en ny nivå
Med nördigheten i vårt DNA
Podcasten vår show börjar nu

[Chorus]
Ångestspelpodden vårt frirum
Spel vi älskar och minns
Bloggar podcasts filmer
Allt som vi älskat finns

[Verse 3]
Jimmy berättar gamle historier
Daniel skrattar högt igen
Vi lever varje pixel livet ut
Vår passion den är sann och ren

[Verse 4]
Film från barndomsminnen
Serier från gångna år
Soundtracks som alltid pumpar i oss
Visar världen vad vi får

[Chorus]
Ångestspelpodden vårt frirum
Spel vi älskar och minns
Bloggar podcasts filmer
Allt som vi älskat finns

Insta-bild för Ångestspelpodden, skapad med Chat-GPT/DALL-E.

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Ångestspelpodden 70 – om AI

Mina seriefigurer återskapade med AI

Liksom många jag känner som kommer från konstnärligt håll har jag haft ett ambivalent förhållande till AI-utvecklingen och då i synnerhet när AI används för att generera texter och bilder.
Som kommunikatör ska man vara expert på text och tonalitet och som illustratör/konstnär ska man vara expert på att skapa bilder. Det är naturligt att se AI-tjänster som ett ”hot” när vem som helst plötsligt kan prompta sig till fantastiska resultat med tillgängliga gratis-verktyg…

Fenomenet att allt finns och allt är gratis och tillgängligt har visserligen hänt tidigare i internethistorien. Man har blivit gammal nog att se mönstret. Det tar ett tag för samhälle och industri att anpassa sig. Och det gäller att anpassa sig om man ska överleva.

Mitt nya jobb – med lite mer IT-fokus än kommunikatör-fokus – vill att jag ska bli ”AI-expert”, för att kunna stötta verksamheterna behöver jag vara bekant med vanligaste verktygen/tjänsterna och ha koll på styrkor och fallgropar. Jag har fullgasat de senaste veckorna för att komma in i matchen, kort sagt. Det håller inte att vara gubbastel längre.

Det är svårt att värja sig när man får se sina seriefigur återskapade i ”fotorealism”… Beskôddarna nedan satt på första försöket! Jag var stennöjd. Hjälmen på Klas-Jörgen fick jag addera i efterhand.

Beskôddarna, Steve och Klas-Jörgen, återskapade i Dall-e.

Ångestmannen behövde Dall-e 3-4 försök får att få fram versionen nedan. En sur superhjälte med kontorsjobbarkropp var svårt för AI att förstå, verkar det som, men till slut så gick det.

Ångestmannen, på Skövdes hustak, enligt Dall-e.
Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Mina seriefigurer återskapade med AI

Sandmaskar

Dune från 1984 av David Lynch. Jag har aldrig kommit igenom den filmen. Jag har somnat, blivit uttråkad, gett upp och stängt av.

Jag tänkte det var dags att se den nu, iom Mr Lynchs frånfälle är det trendigt att titta på hans filmer och jag får medge att jag är ganska obevandrad. Jag har sett Twin Peaks men inte så mycket mer från hans katalog.

Nåväl. Dune. Jag har kompisar som älskade böckerna och spelet till Amiga. Jag hörde talas om Dune och ”spice” innan jag visste vad Sagan om ringen och Star Wars var. Det är på den nördnivån det varit med mig. Jag läste dock aldrig böckerna och testade bara dataspelet flyktigt.

Jag har haft DVD-filmen i min samling i 20 år – köpte den tidigt för 59 kr i en klassisk REA-låda som ICA Maxi m.fl. hade på den tiden – men jag har aldrig sett den. Den blev en så kallad hyllvärmare.

Det är jätteironiskt. Filmhärket är right up my alley. Space fantasy. Överdådigt i rymden. Saga, hjältedåd och rymdskepp. Men av någon anledning har det aldrig blivit av att se den. Kanske har det helt enkelt att göra med att den är bedrövligt seg, som film betraktat. Bra i teorin, men hopplös i praktiken.
Jag har satt igång den och somnat 2-3 gånger. En gång vaknade jag i slutscenerna, så början och slutet har jag åtminstone sett. Bara inte resten.

Det är en märklig film. För snygg för sitt eget bästa. Mer scenografi än sceneri, skulle man kunna säga. Att man kan höra vad folk tänker. Ett riktigt konstigt berättargrepp som känns närmast som en nödlösning. Hade filmen varit obegriplig annars? Eller hade den varit som Bladerunner utan voice-over – snäppet bättre?

Också konstigt att Jean-Luc Picard (Patrick Stewart) kommer in med hockey-frilla och inte ÄR Jean-Luc-Picard? Filmen känns nästan som en Star Trek-film bitvis och då förväntar man sig kloka visdomsord och allmän uppstyrning av verksamheten när Captain Picard stegar in. Icke.

Egentligen är det bara ett problem med filmen. Den är kass. Snygga scener, vackra bilder. Storslagna bilder. Mycket att berätta. Men dramaturgiskt är det verkligen helt åt skogen. Man fattar knappt vad som händer i filmen och vad som står på spel.

Eller också är det bara jag som är trög.

Men nu har jag sett den åtminstone.

En skalle, sätter jag. Den är snygg och cool bitvis. Rent av minnesvärd, här och där. Men som film betraktat och som bärare av ett narrativ funkar den inte alls. Det är mer av ett uthällighetstest än underhållning. Tyvärr.

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Sandmaskar

Medverkar på ”Dunwich Journals” – en Lovecraft antologi-blu-ray!

Fick hem mitt ex av ’Dunwich Journals’ i fredags, en antologi med H.P Lovecraft-inspirerade kortfilmer på blu-ray! Jag medverkar med ’Terror from the Abyss’ från 2010 på den. En kortfilmpastich på Lovecraft berömda verk ”At the Moutains of Madness”, en snabbversion, skulle man kunna kalla den. En stumfilm i 1920-1930-talsstil där hälften berättads man hjälp av animationer. Jag och Christopher Johansson spelade in filmen 2009. Christopher skådespelade och gjorde musiken och Richard Svensson animerade några sekunder monster på slutet. Jag redigerade ihop den och animerade våren-sommaren 2010. Det minns jag, för jag hade premiärvisning av filmen för många av mina vänner i samband med min 30 års-fest. Körde även en ”husvagnspremiär” på pytteliten TV för vännerna i Blekinge.

’Dunwich Journals’ är utgiven av Cult and classic films i USA och går att beställa från deras Etsy-webbshop. Förutom min källarfilm ingår en väldigt bra filmatisering av novellen ”The Music of Erich Zann” och ”Bad Luck Streak in Dancing School” en effektiv liten splatterfilm, typ. Huvudfilmen ”the main feature” är en 55 min lång film med en berättare, lite i Tales from the Crypt eller Storyteller-stil och där kommer våra filmer in. Jag hade farhågan att det skulle bli lite lökigt, men det visade sig vara väl utfört, bra skriven dialog med bra inläsning ramade in Lovecraft-känslan.

Mycket generöst med extramaterial till ”Terror from the Abyss” finns också på samlingen – jag fick skicka med allt extramaterial jag vill och hade, sas det, och det såg jag närmast som en uppmaning. Jag hade redan gjort en egen DVD-utgåvan av den här filmen och producerat extramaterial till den runt 2010. Ingår på BD-utgåvan gör bland annat den ambitiösa nyproducerade bakomfilmen ’Back to the Abyss’ som jag jobbade mycket med förra året och har postat om tidigare, samt den gamla bakomfilmen ”Cold visions, dark deeds” som är ombearbetad och översatt i sin helhet för första gången. (Dessa två projekt har jag tidigare skrivit om här på bloggen)

Kul att medverka på denna samling! Som kortfilmsskapare är man positiv till att någon vill göra något egentligen – speciellt pusha ens gamla kortfilmer i någon som helst sorts sammanhang! Det vanliga scenariot som kortfilmsskapare är nämligen att ingen som helst bryr sig, om något! Speciellt om filmen inte är ny utan har några år på nacken. Jag vet ju att det finns ett stort intresse för H. P Lovecraft globalt men samtidigt ett enormt brus att försöka nå ut i på egen hand.

Terror from the Abyss är nästan den film som gått bäst av mina kortfilmer… Det är min näst mest tittade film på Youtube, den fick högsta betyg 5/5 på Tellusfilm när den recenserade där, lyftes fram i en onlinefilmfestival, TV-visades av en lokal TV-station i Mexico (det var en sjuk grej!) och nu den här blu-ray-antologin…

Mer om detta på Millroad films Facebooksida för den som önskar.

Dunwich Journals och annat kan du beställa från Cultandclassicfilms Etsy-shop som du hittar här.

Lite extra bös fick man också med i lådan. Jag fick även med en affisch, bådestående av framsidan och baksidan på slipcasen.

360 spänn + frakt kostar filmen. Då är det fina samlarutgåvor och hälften av vinsten går till oss som skapar filmerna, vilket är en sweet deal av utgivaren… Det uppskattas!

Vad som däremot är lite salt… Jag fick betala 350 kr i importavgift/tull för att få paketet till min postlåda när det väl kommit in i Sverige! Det är ungefär lika mycket som DVDn kostar – så kalaset landar på en totalkostnad på 800 kr för att få hem en Dunwich Journals-BD!

Det är, faktiskt får jag medge, aningen dyrt för en film… Billigare om man bor i USA, då.

Därför, värt att poängtera en gång till, alla filmerna och allt extramaterial finns att se på min Youtube-kanal.

#millroadfilm #baraåbänna #independentfilmmaking #filmskapande #lovecraft #hplovecraft

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Medverkar på ”Dunwich Journals” – en Lovecraft antologi-blu-ray!

Flumfilm Ninja Terminator – AI-titelbild

I oktober varje år brukar jag göra en filmvideo, ett Flumfilmavsnitt. Flumfilm är en Youtube-serie om filmsamlande och filmnörderi. Jag har gjort diverse filmrekommendationer och avsnitt om Lovecraft och Ed Wood. Jag har alltid velat göra mer av Flumfilm, men det verkade som Ångestspel drar mycket fler visningar så det har blivit slagsida åt den serien istället.

Från början var planen att avhandla ninjafilm i största allmänhet som genre osv i ett avsnitt, men jag snöade in lite för mycket på filmen Ninja Terminator i synnerhet och märkte att det – med lätthet – fyllde ett helt eget avsnitt.

Ninja Terminator finns uppladdad i sin helhet på Youtube. Såhär såg thumbnailen ut. Jag gillade den, men ville inte knycka den, rakt av till min egen video. Lösningen blev att testa AI-generarat…

Min gode vän Stefan hjälpte mig att prompta fram den här bilden (nedan), med ursprungsbilden som visuell referens… Den representerar egentligen filmen bättre iom att Richard Harrisons ninja är kamolflagemönstrad i filmen. Min enda vitala invändning var egentligen att katanan inte alls såg ut som en katana, när den var böjd… En 80-tals skyline med hus och neon var tydligen svår att prompta fram.

Många av mina serietecknare- och konstnärsvänner är avigt inställda till AI-genererade bilder och jag också till viss del. Den rent legala aspekten av hur bilderna framställs är inte riktigt utredd än och tanken att konstnärer, tecknare och duktiga skribenter riskerar bli en obsolete yrkeskår i framtiden är inte skön alls… Jag har dock valt att förhålla mig ”kaotiskt neutral” till AI-genererat innehåll. Jag kan se att det har en plats om man landar i rätt användning och rätt lagstiftning och om man fortfarande ser och värderar konstnärer och författare som producerar unika och personliga verk. Hur en sådan samexistens ska se ut vet jag inte riktigt, men översättare blev inte arbetslösa när Google Translate kom, tänker jag.

Jag behöver vara insatt i AI-teknik iom mitt jobb och mina hobbyprojekt är perfekt som sandlåda att testa tekniken i… Här finns dessutom det slappa förhållningsättet som bor granne med kreativiteten; Det behöver faktiskt inte se perfekt ut...

Åter till titelkortet. Stefan rätade ut svärdet i Photoshop, se nedan.

För att ge bilden lite egen personlig prägel stoppade jag in mitt eget fejs, lite krabbor och leksaksroboten som dyker upp i videon. Typografin fick lite tilt, medvetet ful. Klart.

Här är också själva videon beskådas, i all sin prakt.

Alltid skönt att ha en video klar och publicerad, sätta punkt och gå vidare! Även en liten video är mycket jobb, speciellt nu när man är småbarnsförälder och fritiden är ”mera värdefull”. Att se en TV-serie är till exempel ett omöjligt projekt, nu för tiden, när TV-tittandet ofta begränsas till 20 minuter åt gången. Sen försöker jag ju vara lite kreativ på fritiden och inte bara titta på TV också. Sen försöker jag prioritera att se ninjafilmer och Åsa-Nisse också.

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Flumfilm Ninja Terminator – AI-titelbild

Lilly ritar Pappa för första gången!

Lilly har ritat mig för första gången. Likt, eller hur?

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Lilly ritar Pappa för första gången!

Ångestspelpodden 69: Dunwich Journals & Furiosa

Första Ångestspelpodden på ett tag! Sommaren är här. Daniel välkomnar ljus och värme, Jimmy är en goth som föredrar mörker och kyla. Daniel berättar begeistrat om det nya projektet blu-ray-antologin Dunwich Journals – en samling med Lovecraft-baserade kortfilmer där hans Terror from the Abyss kommer att ingå – med därtill hörande nya filmprojektet, den överambitiösa bakomfilmen, Back to the Abyss.
Sedan pratas det om nya Furiosa: A Mad Max Saga (2024). Fast egentligen pratas det mer om förra filmen Mad Max Fury Road (2015)…. Ångestspelpodden är tillbaka – med besked. Håll till godo!

Medverkande: Daniel Lenneér & Jimmy Bäckström

Längd: 28,5 min.

Ångestspelpodden är din pizza i technodromen – den roliga retropodden om gamla TV-spel, serietidningar, nördkultur och annat bös.
ÅSP69 är inspelad 4 juni i House of Lenneer, Ronneby. Daniel har redigerat.
ÅSP publiceras även på Videospelsklubben.se och i distrubutionskanaler som därmed följer. Tack till Gazi, vår egen Immortan Joe!

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Ångestspelpodden 69: Dunwich Journals & Furiosa

Ny blu-ray release för en gammal film!

I vintras hörde Nate från Cultandclassicfilms.com av sig till mig. Han ville att min kortfilm Terror from the Abyss från 2010 skulle vara med på en kommande samlings-blu ray med Lovecraft-kortfilmer. Eftersom det inte är varje dag någon från andra sidan sidan Jorden hör av sig och vill hjälpa till att pusha mina gamla filmer, tackade jag nästan ögonblickligen ja.

Nu har månaderna gått och nu är släppet nära förestående!

Jag gjorde Terror from the Abyss-filmen 2010. Den spelades in 2009-2010 i Ronneby och i Lerdala. Jag och Christopher agerade skådespelare och filmcrew. Jag gjorde en massa tramsiga animationer med cartooniga Lovecraftmonster. Richard Svensson animerade ett monster som är med några sekunder precis i slutet. Stefan Harrysson hjälpte till i post production att filtrera filmen så den skulle se ut som en gammal 1920-tals-film. Den har gått ganska bra på mina youtube-kanal (min näst mest sedda video) och fått lite bra kommentarer och goda ord från H.P Lovecraft-fans. Den sålde ganska bra på egenupptryckta DVD:er och har faktiskt TV-visats på en lokal TV-station i Mexico, men de senaste åren har varit tyst kring filmen.

För egen del är det en personlig liten film som jag är mycket nöjd med. Till stor del är det ”min” film, eftersom jag skrev, ritade storyboard, filmade, skådespelade, redigerade och gjorde animationer till den. Mina kompisar Christopher Johansson, bidrog som sagt som skådespelare och gjorde fantastisk musik, och Richard Svensson bidrog med några sekunder animerat monster till slutsekvensen, men i övrigt gjorde jag typ allt i den här lilla filmen. Den fick också ett väldigt eget uttryck.

Den hade dessutom premiär på natten på min 30 års-fest, på en liten TV utomhus fram på småtimmarna i mina föräldrars trädgård tillsammans med en massa vänner både förr och då, vilken gör det hela lite extra minnesvärt och ett tidsdokument.

Remastrat gammalt extramaterial

Under vintern och våren har jag dels oarbetat det gamla extramaterialet till filmen, remastrat, klippt om delvis och lagt engelska subtitles på den gamla bakomfilmen Cold visions, dark deeds – Behind the scenes of Terror from the Abyss.

Ny bakomfilm Back to the Abyss

Jag har även gjort en helt nu bakomdokumentär på 22 minuter, Back to the Abyss. Ett arbete som pågått lite då och då under vintern och våren. Ett projekt som blev alldeles för ambitiöst egentligen, men det är ju kul att återvända till gamla projekt, figurer och när någon för en gångs skulle visar intresse och hjälper till att pusha det man gör!

Jag filmade nya pratscener, nya storyscener, gjorde ny grafik och nya animationer i mängd och engagerade min kompis Mattias att göra ny musik samt fantastisk ljuddesign (till exempel Urvarleserna sjungande röster – en ljudeffekt som aldrig satt som den skulle i själva ursprungsfilmen) jag kunde använda i filmen.

Storyscener, ja… Den nya bakomfilmen spinner löst på temat ”femton år senare” med lite random tillbakablickar och anekdoter. Grundmaterialet är att jag sitter och pratar om filmen och projektet på engelska.

För att göra det hela lite intressantare adderade jag ett lager av ”mockumentary” till filmen, där storyn är att jag gjort filmen på order/önskan av de uråldriga urvarleserna som förekommer i filmen. Det är väldigt ovanligt i Lovecrafts berättelser att människor knyter kontakt med Lovecrafts fantasivarelser och interagerar med dem så att säga på lika villkor – Lovecrafts varelser är närmast gudalika väsen, onämnbara som på sin höjd skulle vifta bort en änniska som en irriterande fluga – så jag tyckte det kunde bli lite kul att göra just det. Snacka med dem. Det är också en populär twist i Lovecraftrelaterade verk, gamla och nya, att även det som presenteras som fiktion visar sig vara på riktigt…

Mina förhoppning är att filmen når ut – lite mer och och till fler – till lite nytt film- eller Lovecraftintresserat folk i USA och Canada.

Lite länkar relaterade till releasen:

cultandclassicfilms.com

www.patreon.com/cultandclassicfilms

Cultandclassicsfilms Dunwich Journals trailer:
https://youtu.be/O-T2almVM1I

Purchase Link (eShop):
https://www.etsy.com/your/shops/me/listing-editor/edit/1722350112

Purchase Link (discounted subscription):
https://www.patreon.com/cultandclassicfilms

På ett personligt plan har jag kommit igång att nörda Lovecraft igen och återupplivat Millroad Film som jag nästan trodde var insomnat för gott. Jag ahr dessutom sett hur jag kan göra små filmprojekt med begränsad tid även nu som livspusslande småbarnsförälder… Det är minsann inte kattskit!

När det närmar sig den fysiska releasen kommer jag att publicera Back to the Abyss på min Youtube-kanal också, så att alla som vill ska kunna se den.

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Ny blu-ray release för en gammal film!

Underhållande våldsjakter i sandlådan, men lite slarv

Recension: Furiosa: A Mad Max Story (Bio)

Som jag sett fram emot den här filmen! Mad Max Fury Road är kandidat till att vara den allra bästa actionfilmen någonsin, om man frågar mig. Få eller inga filmer kan utmana när det gäller tempo, intensitet eller världsbygge. Jag älskar den filmen och jag har sett den alldeles för många gånger.

Ända sedan jag såg Mel Gibsons Mad Max 2: The Road warrior för första gången i början av 90-talet har jag varit ett Mad Max-fan och varit såld på efter katastrofen-filmer. Det är något tilltalande med att se samhället falla samman och att folk går tillbaka till medeltida ideal – som fiktion betraktat. I värkligheten vore det inte så roligt om det hände. Ganska jobbigt faktiskt.

I den nya filmen – som heter tungvrickande Furiosa: A Mad Max Story – är det bokstavligt talat Mad Max utan Mad Max (även om han är med i en scen). Här spelar världen och folket i den huvudrollen, även om filmen tillskrivs Furiosa – den färgstarka birollen som blev större än huvudrollen i Fury Road. Världen är bokstavligt talat en sandlåda. Berättandet är mer uppbrutet och fragmentariskt här. Den röda tråden med Furiosas hämnd är bitvis vag. Dramaturgiskt haltar det lite, rent av, skulle jag vilja säga – som en film betraktat.

Det största problemet med filmen är att den egentligen inte behövs. Vi vet vad som händer sen, vilket gör den ospännande. Det blir lite The Phantom Menace över det… Ingen jämförelse i övrigt. Vi får en back story som vi redan visste det mesta om, i stora drag. Och frågan är om karaktären verkligen tjänar på mer back story istället för cool mystik?

Sen det episodiska berättandet. Det kändes som en rollspelskampanj där det gått för lång tid mellan spelmötena liksom.

Det som gör Fury Road så extremt överbra är nästan helt frånvarande här. Allt i föregångaren kändes så extremt genomarbetat. Nästan varje replikväxling, dialog, sa någonting om världen eller människorna i den. Immortan Joe lovade sina trogna krigare att McFeasta med honom i Valhalla. Vatten kallades Aqua Cola. Någon har svårt att hitta ordet för träd. Vackra saker beskrivs som shiny and chrome. Män kallas war boys, half lives och blood bags. Kvinnor kallas breeders och milkers. Det är såklart helt förkastligt och osmakligt värderingsmässigt, men som världsbyggande beståndsdelar säger dessa ord väldigt mycket om världen som berättelsen utspelar sig i.

Denna kvalitet finns nästan inte alls i Furiosa-filmen och det är nästan lite svårt att acceptera… Där föregångaren kände välskriven, tight som skam, känns Furiosa nästan slarvig. Jag hoppas att jag missade många av dessa easter eggs i dialogen och att de finns där nästa gång jag ser filmen…

Dock levererar filmen mer av samma coola världsbygge är oförfalskat underhållande våldsjakter i sandlådan! Kanske inte lika fokuserat, sammanhållet och lika väl genomfört – men absolut inte dåligt.

En lite sämre ny Mad Max-film är alltid bättre än ingen ny Mad Max-film, såklart!

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Underhållande våldsjakter i sandlådan, men lite slarv

Ångestspelpodden 68: Drömmar – WiiU och 3DS onlinefunktioners slut

Jimmy gör ett podkåseri på solokvist om WiiUs och 3Ds numera insomnade onlinefunktionalitet. Vad händer med digitala spel när onlinefunktioner slutar finnas? Vad händer med våra gamla spelkaraktärer och minnen när ”det nya” fasas ut och blir ”retro”? Kort sagt, vad händer när drömmar dör?

Ljudspelare

Medverkande: Jimmy Bäckström (solo)

Längd: 12 min.

Ångestspelpodden är din pizza i technodromen – den roliga retropodden om gamla TV-spel, serietidningar, nördkultur och annat bös.
ÅSP68 är inspelad 13 april i House of Jim Studio, Ronneby. Jimmy Bäckström har redigerat.
ÅSP publiceras även på Videospelsklubben.se och i distrubutionskanaler som därmed följer. Tack till Gazi som roddar å donar!

Publicerat i Uncategorized | Kommentarer inaktiverade för Ångestspelpodden 68: Drömmar – WiiU och 3DS onlinefunktioners slut